FANDOM

Sword Art Online (ソードアート・オンラインSōdo Āto Onrain) NerveGear için Argus adlı şirket tarafından Kayaba Akihiko'nun geliştirme müdürlüğünde hazırlanmış dünyanın ilk VRMMORPG oyunudur. Oyun 100 katlı uçan kale Aincrad'da geçer.

Oyun GeçmişiEdit

«Sword Art Online» resmi olarak 11 Kasım 2022'de serverını açtı ve oyunun yaratıcısı 10.000 oyuncuyu oyunun içine hapsettiğinde kötü şöhretini kazandı. Oyun içinde ölen kişi gerçek hayatta da ölüyordu.Toplamda 6,147 kişi 7 Kasım 2024'te «Kara Kılıççı » son boss Heathcliff'i 75.katta öldürdürkten sonra Aincrad saatine göre 14:55'te oyundan çıkış yapabildi. SAO, light novelların 1,2 ve 8.cildinde ana konu olarak ele alınmıştır.

Aincrad Manzara

Kirito ve Klein, Sword Art Online dünyası Aincrad'da bir günbatımında

Oyun SistemiEdit

Oyun neredeyse tüm MMORPG'lerle aynı sistemi paylaşır. Belirli sınırlarda seviye sistemi (level-system), beceri geliştirme ustalaştırma sistemi (Skill gaining,mastering) içerir. Tüm oyun «Cardinal» denen bir sistemle izlenmektedir.

Değişik etkileri olan çeşitli kristaller dışında SAO'da «Sihir» kesinlikle yoktur. Onun yerine oyuncular birbirleriyle kılıç becerilerini «Sword Skills» kullanarak savaşır. Kılıç becerileri sistem desteğiyle kullanılır ve dört gruba ayrılabilir. İtme,kesme,delme,köreltme. Bunlar dışında silahsız dövüş stilini öğrenmek için «Ekstra Beceri».olan «Dövüş Sanatları».nı öğrenmek gerekir.

Oyunda «Ekstra Beceri». olarak pek çok yan beceri mevcuttur. Balıkçılık,yemek yapma,dikiş dikme, silah yapımcılığı,zırh yapımcılığı gibi. Ayrıca oyuncular oyunda belirli bir Col. karşılığında evlere sahip olabilirler. Col. kazanmak için silah,zırh vs gibi objeleri takas edebilir, satabilirler.

VRMMORPG oyunlarında oyuncular gerçekte öyle olmasa bile acıkabilir,susayabilir, banyo yapma ihtiyacı hissedebilir. Evlenebilir.Ayrıca oyunda «Ethic Code» denen seçenek ile, başka bir oyuncuyla cinsel birliktelik yaşayabilir.

Taciz için oyunun sıkı bir sistemi vardır, bir oyuncu diğerine herhangi bir şekilde tacizde bulunduğunda, tacizde bulunulan oyuncunun karşısında "Tacizi bildir" şeklinde bir pencere belirir. Evet butonuna basıldığı an tacizde bulunan oyuncu oyunun hapishanesine gönderilir.

Ayrıca diğer oyuncuların eşyalarını çalan oyuncuların başlarının üzerindeki simge turuncuya döner, onun dışında eğer bir oyuncu başka bir oyuncuyu öldürürse bu onu kırmızı simgeli bir oyuncuya dönüştürecektir.

Also on FANDOM

Random Wiki